Ақтаудағы ұшақ апатынан аман қалған Ресей азаматы Субхонкул Рахимов ұшақ ішінде түсірген көптеген бейнематериалдардың авторы болып табылады. Субхонкул апат кезінде бастан өткерген қорқынышты сәттері туралы orda.kz басылымына айтып берді, деп хабарлайды aqshamnews.kz
— Субхонкул, сәлеметсіз бе. Сіз өте ауыр оқиғаны бастан өткердіңіз. Қазір өзіңізді қалай сезініп жатырсыз? Қайдасыз?
— Сәлеметсіз бе. Қазіргі уақытта Мәскеудегі Склифосовский атындағы ауруханада жатырмын. Өзімді аса жақсы сезініп тұрғаным жоқ, басым қатты ауырып тұр, бірақ жақында жақсарып кетемін деп үміттенемін. Жалпы, әл-хамдулиллаһ, бәрі жақсы.
— Сіз Ресей азаматысыз, бірақ Тәжікстанда дүниеге келгенсіз, солай ма?
— Иә, солай. Мен Тәжікстанда дүниеге келдім, бірақ Ресей азаматымын.
— Ұшақ апатынан кейін қандай жарақат алдыңыз?
— Менің жолым болды, ешқандай жарақат алмадым. Ұшақтан өз күшіммен шыға алдым.
— Ұшақта сіздің орныңыз қайда болды?
— Менің орным 38С еді, бірақ ережені бұзып, басқа қатарға ауыстым. Сол жерде бос орын болды, әрі солай ыңғайлырақ болады деп ойладым. Бірақ оқиғадан біраз бұрын ауысқан едім.
— Өзіңіз шешім қабылдап, басқа орынға ауыстыңыз ба? Неге?
— Иә, өйткені менің жанымдағы оттегі маскасы қажетті мөлшерде оттегі бермеді. Басқа жерде оттегі жақсырақ болады деп ойладым. Оның үстіне, ұшақтың артқы орындары бос тұрды.
— Ұшақ құлап бара жатқанда оқиғалар қалай өрбіді? Сіз бұл сәтті қалай едіңіз?
— Бәрі өте тез болды. Алдымен қатты жарылыс естілді, сосын борттағы адамдар азербайжан тілінде сөйлеуді бастады, бірақ мен бұл тілді түсінбеймін. Экипаждағы бір әйел бізге ымдап, не істеу керектігін көрсетіп, тыныштандыруға тырысты. Ұшақ тұрақсыз болды, мен оны ауада бөлшектеніп кететіндей көрдім. Бірақ кейіннен біршама теңселіп, түзелгендей болды.
— Ұшақ салоны толықтай герметикалық күйін жоғалтты ма?
— Толықтай герметикалық күйін жоғалтты деп айта алмаймын. Жарылыс болған кезде, ұшақ бөлшектеніп кетеді деп ойладым. Шыны мен металл бөлшектері ұшып жүрді. Бірақ біраз уақыттан кейін ұшақ төмендеп барып, тұрақталып қалды. Ол сәтте ұшақ аман қалады деген үміт пайда болды.
— Ұшақ құламас бұрын салонында не болды?
— Жарылыстан кейін ұшақ төмендеп, сосын сәл көтерілді. Бірақ ол басқа ұшақ секілді болды, өзін өзгеше ұстады. Біз биіктікті сақтап ұшуға тырыстық, бірақ тұрақсыздық байқалды. Теңіздің үстінен өткенде, ұшақ қайтадан бақылауды жоғалта бастағандай болды. Бұл мас жүргізушімен көлік жүргізіп келе жатқандай әсер қалдырды. Сол кезде бәрінің өте қиын болатынын түсіндім.
— Экипаж қандай нұсқаулар берді?
— Бортсерік қайта-қайта "брейс" деген команданы қайталады. Бұл — апатты жағдайда қабылдануы тиіс қалып. Біз тек нұсқауларға бағынып, аман қалуға үміттенуден басқа амал қалмаған еді.
— Ұшақ құлағаннан кейін не болды?
— Жерге қонғанымызды түсінгенде, адамдар біртіндеп есін жия бастады. Кей жерден ыңырсыған дыбыстар естілді. Өзім белдікті шешіп, ұшақтан шықтым. Кейбір адамдар ес-түссіз жатты, кейбіреуін қысып қалған. Өкінішке қарай, қаза тапқандар да болды.
— Апаттың себебі неде деп ойлайсыз?
— Мұны тек ресми тұлғалар анықтап айтуы керек. Қазақстан тарапына алғысым шексіз — олар өте жедел әрекет етті. Есімді жиғанымнан кейін бес минут өтпей құтқарушылар келіп жетті. Бұл — өте жедел көмек.