Идея ретінде Алматы қаласының көлік қаңқасын дамыту аясында Райымбек даңғылындағы БРТ-ны қолдаймын. Мұндай бастама алғаш рет 10 жыл бұрын көтерілді, өйткені ол сол кезде де өзекті еді.
Райымбек даңғылы негізі қаланған сәттен бастап қаланың негізгі көшелерінің бірі болып табылады. Сонымен қатар, даңғыл бойында Орталық мешіт, Мерей СО, Райымбек батыр метро бекеті, Алматы-2 вокзалы, қойма және өнеркәсіп кәсіпорындары, Л.Б. Гончаров атындағы Қазақ автомобиль-жол институты сияқты ірі тарту орталықтары, жоғары оқу орындарының факультеттері, сондай-ақ №7 аурухана, Апорт СОО, Леруа Мерлен СО, Алтын Орда базары, көптеген мектеп пен тұрғын үй кешендері орналасқан.
Бұл жағдай жолаушылар легінің өте жоғары көрсеткіштерін және қоғамдық көліктің басым қозғалысына деген сұранысты көрсетеді.
Бұған қоса, солтүстік және оңтүстік бағыттағы кейбір көшелердің ұзартылуын ескере отырып, қоғамдық көліктерге және әртүрлі маршруттар арасындағы трансплантацияларға сұраныс артады.
Жылжымалы құрам
Мұстафин-Сүлейменов-Жандосов-Тимирязев учаскесінде БРТ енгізу тәжірибесі дәліз іске қосылғаннан кейін бір жылдан аз уақыт ішінде маршруттардағы жолаушылар ағыны 40%-ға артуы мүмкін екенін көрсетті.
Осыған байланысты Райымбек даңғылында сұранысқа ие бағыттарды аса үлкен класты автобустармен қамтамасыз ету қажет деп санаймын (38 маршруттағыдай). Бұл БРТ дәлізіндегі орта класты автобустардың санын азайтуға мүмкіндік береді, қозғалыс жиілігіне оң әсер етеді, сондай-ақ жолаушылардың жайлылығын арттырады.
Ортаның қолжетімділігі
Сонымен қатар, аялдама кешендеріне және жалпы қоғамдық көлік инфрақұрылымының жергілікті қолжетімділігіне назар аудару қажет деп ойлаймын.
Аялдамаларда қоғамдық көлік аялдамасы жолдың оң жағында қалса, кіру қалталарын жабу керек, бұл жолаушылардың тез және кедергісіз мініп-түсуін қамтамасыз етеді.
Кедергісіз ортаны қалыптастыру үшін жер асты және жер үсті өткелдерін реттелетін жер үсті жаяу жүргіншілер өткелдерімен, атап айтқанда Райымбек даңғылы - Абылай хан даңғылының қиылысына қажет, бұл әсіресе Алматы-2 вокзалының жақындығына және үлкен көлемді жүгі бар адамдардың көптігіне байланысты.
2020 жылы қала орталығындағы көшелердің 5 қиылысында осындай қайталап салуды ұйымдастырудың соңғы тәжірибесі шешімдердің осы түріне сұранысты көрсетті және сарапшылар қауымдастығында, жаяу жүргіншілер арасында, халықтың қозғалуы қиын топтарында, сондай-ақ шағын көлемді көлік түрлерін пайдаланушылар арасында қолдау тауып отыр.