Ұлттық статистика бюросының дерегіне сәйкес, Алматы қаласының халық саны 2,211 млн адам, Алматы агломерациясының қала маңындағы аймағы - шамамен 1,3 млн. Халықтың едәуір бөлігі жұмыс, оқу және демалыс орындарынан бірнеше ондаған шақырым қашықтықта тұрады.
Олар жеке және қоғамдық көлікті күнделікті пайдаланады, өйткені жұмыс орнының 70%-ы қаланың орталық бөлігінде орналасқан. Қаланың қарқынды дамуы мен халықтың едәуір өсуін ескере отырып, инфрақұрылымның шамадан тыс жүктелуі (тек көлік емес), әлеуметтік теңсіздік пайда болады, сонымен қатар қоғамдық қауіпсіздік пен қоршаған ортаның ластануына қауіп төндіреді.
«2030 жылға дейінгі Алматы көлік қаңқасының шебер жоспарын» қарастыра отырып, «Қазақ Промтранспроект» ЖШС осы құжаттың уақытылы шығуын және «Алматы қаласының қалалық мобилділік басқармасы» КММ-нің Алматы агломерациясының шалғай аудандары (полиорталықтар) мен қала маңындағы елді мекендерді байланыстыратын қаланың бірқатар көшесін ұзартуға жобалау-сметалық құжаттаманы әзірлеудің бастамасын атап өтеді, сонымен бірге жер үсті қоғамдық көлікке арнайы жолақтар салу (БРТ), бекітілген «Алматы қаласын дамытудың 2025 жылға дейінгі бағдарламасы және 2030 жылға дейінгі орта мерзімді перспективалар» аясында орындалады. Бағдарлама Алматы агломерациясы шеңберінде қоғамдық көліктің интеграциясын, ҮАААЖ-ға шығатын белгілі трассаларды кеңейтуді, қала көшелері желісінің тығыздығын арттыруды, құрылатын полиорталықтарының шекараларында вело-жаяу жүргіншілер қозғалысын дамытуды ынталандыруды және қоғамдық көлік жүйелерін дамытуды ескереді.
2030 жылға дейінгі Алматы көлік қаңқасының шебер жоспарымен Алматы қаласындағы көлік жағдайын біршама жақсартуға тиісті іс-шаралар талданып, белгіленді, атап айтқанда:
Қаланың орталық көшелері - Райымбек, Төле Би, Жұбанов, Абай, Шаляпин-Сәтпаев, Жандосов – Мұқанов, Жандосов-Тимирязев, Рысқұлбеков, Торайғыров, Мұстафин, Тілендиев, Мұқанов-Байзақов, Байтұрсынов және тағы басқа да бірқатар көше мен даңғылды 168 шақырым көлемінде ұзарту жұмыс пен демалыс орындарына көлікпен барар жолдағы уақытты қысқартады;
Қаланың шет жағында көлік дәліздерін құру бірқатар инфрақұрылымдық мәселені жояды, қала аудандары арасындағы әлеуметтік теңсіздікті жоюға мүмкіндік береді және Алматы агломерациясының елді мекендерінен келетін жолаушылардың емін-еркін келуін қамтамасыз етеді;
Жүрдек автобус қозғалысы (БРТ), жеңіл рельсті көлік (ЛРТ) және метрополитен желілері бойынша жолаушыларды мультимодальды тасымалдауды ұйымдастыруды ескеретін қоғамдық көлік қаңқасын ұйымдастыру көлік-трансплантациялау тораптарын (КТТ) салумен жолаушыларды көліктің бір түрінен екіншісіне ауыстыру уақытын қысқартады және қоғамдық көліктің қозғалыс жылдамдығын арттырады, бұл жеке көлікпен салыстырғанда оның бәсекеге қабілеттілігін арттырады;
Маршруттық желіні өзгерту бойынша ұсынымдар әзірлеу (Әуезов ауданының мысалында) қоғамдық көлікті күту уақытын қысқартады және жолаушылардың барлық шағын ауданға, сондай-ақ қаланың қолданыстағы және болашағы зор құрылыстарына ыңғайлы жүріп-тұру мүмкіндігін қамтамасыз етеді.
Жоспарланған іс-шаралар толық іске асырылған жағдайда қоғамдық көліктегі жүріс саны екі есеге артады деп күтеміз.
Қоғамдық көліктің басымдығы бар қаланың көлік жүйесін дамыту жөніндегі базалық жоспарды құру бойынша орындалған жұмыс, әрине, біздің қаланы дамытудың маңызды және қажетті құрамдас бөлігі болып табылады, ол оны іске асыру кезінде халықтың жылдам әрі жайлы қозғалысын қамтамасыз етеді.
Бұған қоса, Алматы агломерациясын дамытудың алдағы жобаларында бизнестің әлеуетті жұмыскерлер тұратын аудандарда еңбек күгін қолдану орындарын құруын ынталандыру және Алматы қаласының қала маңындағы аймағында лайықты өмір сүру және жұмыс істеу жағдайларын жасау қажет екенін атап өту қажет, бұл тау бөктеріндегі аймақта орналасқан және тек солтүстік бағытта кеңейту мүмкіндігі бар Алматы қаласына көлік жүктемесін азайтуға тиіс.