Алматы әкімдігі сарапшылармен және қоғам өкілдерімен кеңінен талқылаудан кейін егжей-тегжейлі жоспарлау жобаларын (ЕТЖ) бекітті, деп хабарлайды almaty-akshamy.kz
Жаңа ЕТЖ қаланың 2040 жылға дейінгі Бас жоспарына сәйкес әзірленді. Бас жоспарда мегаполистің дамуының моноцентристік моделінен полицентрлікке көшу принципі жатыр. Осылайша, 2030 жылға дейін қала әкімдігінің жобалық кеңсесі аясында 5 полиорталығы құрылады – олар «Шығыс қақпасы», «Тарихи орталық», «Солтүстік», «Оңтүстік-батыс», «Батыс» сынды арнайы аймақтар, қоғамдық және іскерлік белсенділік орталықтары.
Алматыдағы Қалалық жоспарлау және урбанистика басқармасы атап өткендей, жаңа ЕТЖ-ның негізгі мақсаты – инфрақұрылымның стратегиялық дамуын ескеріп, ретсіз құрылыс салмау және жер телімін тиімді бөлу. Бұл ретте, алдыңғы ЕТЖ-мен салыстырғанда негізгі өзгеріс құрылыс салынбаған аумақтарға әсер етті. Оларды әзірлеу кезеңінде аудан тұрғындарымен үнемі кездесулер өткізіліп, әр учаске бойынша түсініктемелер жүргізілді.
«Жалпы, ЕТЖ тұрақты және функционалды қалалық кеңістік құруға бағытталған. Ол қала құрылысын аймақтарға бөлудің, қызыл сызықтардың, халыққа әлеуметтік, мәдени және коммуналдық қызмет көрсету нысандарын орналастыру үшін аумақтарды резервтеудің, көше-жол желісін ұйымдастырудың, инженерлік коммуникацияларды жүргізудің, аумақтарды абаттандыру мен көгалдандырудың негізгі бағыттарын белгілейді», – деді басқарма өкілдері.
ЕТЖ-ға сәйкес, «Шығыс қақпасы» полиорталығы (Талғар және Құлжа тас жолының ауданы) әуежай мен Батыс Еуропа-Батыс Қытай тас жолына жақын орналасқандықтан ірі көлік торабы бар логистикалық хаб пен көрме-ойын-сауық орталығына айналады.
«Тарихи орталық» полиорталығы (Медеу ауданының бөлігі, Байтұрсынов көшесінің шекарасындағы «алтын шаршы алаңы» бар – Абай – Зенков – Жібек Жолы даңғылы) қаланың туризм саласындағы серпінді дамуы үшін жаңа мүмкіндіктерге жол ашады және сәулет мұрасын сақтаудың маңыздылығын атап көрсетеді.
«Солтүстік» полиорталығының («Алматы-1» теміржол станциясына іргелес аумақ) негізгі аспектілері көшелер торы, скверлер, шағын бизнеске арналған бірінші қабаттар, балабақшалар, мектептер мен медициналық мекемелері бар жаңа үлгідегі құрылыс болып табылады. Бұл аймақтан өндіріс пен базарларды алып тастау ұсынылды.
«Оңтүстік-Батыс» полиорталығында (Райымбек даңғылы және ұзаратын Алатау көшесі) ірі мультимодальды көлік-ауыстыру торабы, LRT, BRT, метрополитен бекеттері, сонымен қатар, шағын өнеркәсіп парктері мен сауда нысандарын салу көзделген.
«Батыс» полиорталығында («Алматы-3» жаңа теміржол вокзалы мен Боралдай кентіндегі көлік хабы) Алматы-3 вокзалының, желілік рекреациялық саябақтың және қажетті инфрақұрылымы бар жаңа абаттандырылған тұрғын үйдің құрылысы жоспарланған.
Бұл ретте, көшелердің бірігуі мен қиылысуынан барлық аудан бір-бірінен және тарихи орталықтан оқшауланбайды. Тұрғындар қаланың кез келген жеріне оңай бара алады. Мұндай дәліздер тасымалдау, сауда, мәдени демалыс, ойын-сауық саласындағы бизнес үшін тартымды болады. Экономикалық мамандануды ескере отырып, саяси орталықтардың құрылымын қалыптастыруды 2030 жылға дейін аяқтау жоспарланған.
ЕТЖ-да үздік әлемдік тәжірибелер мен Алматының географиялық және климаттық ерекшелігі ескерілді. Оны әзірлеу кезінде «Алматыбасжоспар» ғылыми-зерттеу институтының командасы геоақпараттық модельдеу жүйесін және басқа да озық технологияларды қосқанда, қалалық ортаны кеңістікті жобалаудың заманауи құралдарын пайдаланды.