Алматының қалалық мобильділік басқармасының ақпараты бойынша, қалада кикшерингтік (бірлесіп пайдалану сервистері) скутерлер саны шамамен 17 мың бірлікті құрайды. Өткен жылы олармен 14 миллионнан астам қозғалыс жасалған, бұл 2022 жылғы көрсеткіштен екі есе көп. Сонымен қатар, олардың қатысуымен болған ЖКО саны 2023 жылы 35% - ға, 41-ден 27-ге дейін төмендеді.
«АlmatyBike» велопрокатының автоматтандырылған жүйесінде 800-ге жуық велосипед тіркелген, велопрокаттың белсенді пайдаланушыларының саны 1,8 мыңнан астам адамды құрады, олар бір жылда 336 мыңнан астам жол жүрген, деп хабарлайды аlmaty-akshamy.kz.
Айта кетерлігі, ағымдағы жылы Алматыда шамамен 20 шақырым көше үшін веложол жобаларын әзірлеу жоспарлануда. Мегаполисте барлығы 92 шақырымға жуық вело-инфрақұрылым жабдықталған. Веложолақтардың ұзындығы - 25 шақырым, веложолдардың ұзындығы - 67 шақырым.
Алматы әкімдігінің жобалық офисінде электр скутерлерінің жүргізушілері үшін қауіпсіздік ережелері туралы еске салды:
1. Велосипед жолымен, велосипед жолағымен жүру керек. Ол болмаған кезде-жолдың жүріс бөлігінің оң жақ шеті бойынша, оның ішінде маршруттық көлік құралдарына арналған жолақ бойынша; жаяу жүргіншілердің жүруіне қауіп төндірмей, жылдамдығы сағатына 6 километрден аспайтын тротуар немесе жаяу жүргінші жолы бойынша.
2. Жолдың жүріс бөлігінің оң жақ шеті бойынша, оның ішінде он сегіз жасқа толмағандарға, скутер жүргізушілері үшін жолақ бойынша жүруге; кез келген санаттағы көлік құралын басқару құқығына жүргізуші куәлігінсіз не жүргізуші куәлігінің орнына берілген уақытша куәліксіз жүруге жол берілмейді.
3. Электр мопедтердің, электр скутерлердің және велосипедтердің жүргізушілеріне: рульді кем дегенде бір қолмен ұстамай жүруге; жолаушыларды тасымалдауға арналған арнайы құрылғылары бар велосипедтер мен мопедтермен тасымалдаудан басқа жолаушыларды тасымалдауға; арнайы құрылғылары бар велосипедтер мен мопедтермен жүкті, сондай-ақ арнайы құрылғылары бар жүкті тасымалдаудан басқа жүкті тасымалдауға тыйым салынады, габариттердің ұзындығы немесе ені бойынша 50 сантиметрге; осы бағытта жүру үшін трамвай қозғалысы бар жолдарда және бір жолақтан артық жолдарда солға бұрылуға немесе бұрылуға; көлік құралында жүре отырып, жаяу жүргіншілер өткелдері бойынша жолдың жүріс бөлігін кесіп өтуге; тәуліктің қараңғы уақытында жолдың жүріс бөлігі бойынша басқа көлік құралдарының жүргізушілеріне көрінуді қамтамасыз ететін ЖҚЕ-де айқындалған талаптарға сәйкес келетін жарық шағылыстыратын затсыз жүруге; жолдың жүріс бөлігі бойынша басқару кезінде түймеленген дулығасыз болуы тиіс.
Бұзушылықтарға жол беру кезінде жауапкершілік көзделген: жолаушылар мен жүктерді тасымалдағаны үшін (ҚР ӘҚБтК 593-бабы, 5 АЕК айыппұлы), сондай-ақ жол жүрісіне қатысушыларға қойылатын өзге де талаптарды бұзғаны үшін (ҚР ӘҚБтК 620-бабы) ескерту немесе айыппұл (3 АЕК) көзделген.