Алматыда сарапшылар шамадан тыс автокөлікті азайту шараларын талқылады, деп хабарлайды almaty-akshamy.kz
Алматыда «Артық көліктің әбігері: жаңа шешімдер іздеу» тақырыбында дөңгелек үстел өтті. Іс-шараға Милан мен Мәскеу қалаларының сарапшылары қатысты. Алматының даму орталығы жанындағы жобалық офистің «Көлік жүйесін дамыту» тобының басшысы соңғы екі жылда қалада тіркелген автокөліктер санының 24%-ға өскенін, ал 2030 жылға қарай бұл көрсеткіш 40%-ға жетуі мүмкін екенін атап өтті.
«Бүгінгі таңда автокөлік ауаның ластануының негізгі көзі болып табылады. Егер біз қалада тұрудың жайлылығын қаласақ, жеке автокөліктердің санын азайту қажет. Алматыда 2030 жылға дейін қоғамдық көлікпен жүру санын 64%-ға ұлғайту және ақылы тұрақ аймағын кеңейту жөніндегі шараларды қамтитын көлік қаңқасының шеберлік жоспары қабылданды», - деді спикер.
Көлікті дамыту саласындағы тәуелсіз сарапшы Елена Ерзаковичтің пікірінше, ақылы тұрақтар мен экология арасындағы байланысты тек қарапайым азаматтарға ғана емес, шешім қабылдайтын саясаткерлерге де түсіндіру қажет.
«Ақылы автотұрақ аймақтарының саны артқаннан кейін оның құны артады, қалада көліктер азаяды және ауа сапасы жақсарады. Бұл адамдардың мінез-құлық әдеттерін өзгертеді, олар жеке көлікпен жүру керек пе, егер қажет болса, қысқа мерзімге бару керек пе деп ойланады. Яғни, қарапайым тілмен айтқанда, автомобильдердің санын азайту қажет», - деді Елена Ерзакович.
Милан қаласының көлік жүйесінің тұрақты жоспары бойынша сарапшылар кеңесінің мүшесі Федерико Паролотто трафикті бақылаудың жаңа әдістерін әзірлеудің қажеті жоқ деп санайды. Париж, Лондон, Милан сияқты қалалардың тәжірибесі өзінің тиімділігін көрсетті.
«Бұл ақылы автотұрақ аймағын кеңейту, белгілі бір аудандарға көліктің кіруіне шектеулер енгізу, электромобильдерге жеңілдіктер және т.б. Машинаның көптеген проблемалар тудыратынын түсіну маңызды, бұл жанармай құю, жуу, техникалық қызмет көрсету және ең бастысы, ол үлкен көлемдегі қоғамдық кеңістікті алады. Сондықтан қанша жол салынса да, кептеліс мәселесін шешу мүмкін емес. Шығудың жалғыз жолы – қатаң шектеулер мен қоғамдық көлікті дамыту», - деп атап өтті шетелдік сарапшы.
Танымал урбанист Аркадий Гершман Стокгольмнің мысалын келтірді, онда ақылы жол жүру ақысы және тұрақ құны жоғары.
«Бастапқыда қала тұрғындары қарсы болды, бірақ бұл шаралардың тиімділігін сезінгенде, көпшілігі өз ойларын өзгертті. Өз қалаңызда күн сайын 10 балдық кептелістерді көру қалыпты жағдай емес. Сондықтан жеке автокөліктерге шектеулер енгізу, қоғамдық көлікті дамыту, велосипед жолақтарын құру әрқашан оң нәтиже береді», - деді урбанист.
Мәскеуден келген көлік сарапшысы Сергей Андрейкин ақылы автотұрақтар қаланың қажеттіліктеріне қаражат жинау үшін емес, орынның айналымын арттыру үшін енгізілетінін атап өтті.
«Кезбе трафикті азайту және көлік санын реттеу үшін автотұрақтар орталықта көп болуы әрі құны қымбат болуы тиіс. Мысалы, Алматыда тариф өте төмен. Әрине, жақын маңдағы үйлердің тұрғындары үшін резиденттік абонементтер қарастырылуы керек, бірақ олардың саны да шекті болғаны жөн», - деді Сергей Андрейкин.
Дөңгелек үстелге қатысушылар Алматы ерте ме, кеш пе қымбат автотұрақ тарифіне және жеке көліктер үшін басқа да шектеулерге қол жеткізеді, бірақ мұның бәрі қоғамдық көліктің белсенді дамуымен қатар жүруі тиіс деген қорытынды жасады.