Жаңашыл ғалым Ғалымжан Ғабдірешов мұндай құрылғы жасауға өз денсаулығына байланысты жағдай түрткі болғанын айтты.
Алматы тұрғыны зағип жандарға сауат ашуға арналған тренажер – бірегей Брайль оқу құралын жасап шығарды, деп хабарлайды Almaty-akshamy.kz «Вечерний Алматы» басылымына сілтеме жасап.
«Көру қабілетімнен айырылып қалу қаупі төнген кезде ерекше қажеттіліктері бар адамдарға арналған өнертабыстармен айналыса бастадым. Сосын мүмкіндігі шектеулі жандарға жаңашылдықтың қаншалықты аз жасалғанын білдім. Менің алғашқы өнертабыстарымның бірі – мүгедектер арбасындағы адамдарға арналған механикалық экзоскелет болды, оның көмегімен олар жүре алады. Сондай-ақ соқырлар үшін маңызды өнертабыстар қатарында белсенді дыбысты ажыратуға арналған технологиялар мен аппараттар бар, соның арқасында соқырларда көру қыртысы қайта белсендіріліп, олар жаңа жолмен көре бастайды», - дейді әзірлеуші.
Оның ойынша, жоба ең алдымен балаларға көмектесуі керек. Ыңғайлы құрылғының арқасында олар оқуды және әлемді өзінше зерттеуді үйрене алады.
«Соқырдың саусақтары – оның көзі дейді. Ал біздің құрылғының міндеті – баланы саусақ ұшымен тактильді түрде, бұдырларды танып қана қоймай, әріпке айналдыруға үйрету. Содан кейін бұл әріптер мағыналы сөздерге, содан кейін сөйлемдерге айналады. Құрылғының дауыстық көмекшісі балаға белсенді түрде көмектеседі, бұл оған өз бетінше және кез келген уақытта жаттығуға мүмкіндік береді. Бұл технологияның көмегімен балалар оқуды әлдеқайда жылдам үйренеді. Брайльді үйрену процесі өте қиын, балалар үшін бұл бірнеше жылға созылуы мүмкін. Тренажер өндірісін іске қоспас бұрын тифлопедагогтармен бір жылдан астам жұмыс істегеніміз, олардың ұсыныстарын тыңдап алғанымыз маңызды, – дейді Ғалымжан Ғабдірешов.
Өнертабыс Қазақстанда патенттелген және белгілі болғандай, әлемде мұндай құрылғының аналогы жоқ.
«Әлемдік тифлот тауарларын бақылайтын арнайы мамандардың айтуынша, бар шешімдердің пайдасы шамалы. Мысалы, көптеген жылдар бойы өндірушілер қандай да бір себептермен зағиптарға арналған оқу құралы деп атайтын затты Ресейден тасымалдап алып келеді. Бұл таяқтарды салуға болатын алты тесігі бар кәдімгі тақта. Бірақ, шын мәнінде, бұл оқу құралы емес, өйткені соқыр адамға оқу мен жазуды үйрену үшін мұғалім қажет болады. Демек, біздің аппарат мемлекеттік қорытынды бойынша, алғашқы толыққанды өздігінен оқу құралы болып саналады», - деп атап өтті ғалым.