Алматыда жол жабындысын орташа жөндеу аясында бордюрлер тегістелуде және ақауы барлары жаңаруда. Жаңа брордюрлер қауіпсіздікті қамтамасывз ету үшін бұрын болмаған жерлерге қойылуда.
Қазіргі уақытта мегаполистің жалпы ұзындығы 44 км (әл-Фараби, Тілендиев, Байзақов, Абай, Тұрғұт Озал, Саин, Төле би, Шаляпин, Манас, Құрманғазы, Жұмалиев, Шағабутдинов, Досмұхамедов, Түркебаев) 15 магистральды көшесінде жол жабынына орташа жөндеу жұмыстары жүргізілуде.
Қаланың 15 магистральды көшесінде жол-жөндеу жұмыстары полимерді қолдану арқылы жүргізілетін болады, ол жол жабыныныңі сапрасын арттырады. Полимер қөабыршақтанбайды және өте төзімді. Полимерді қолдану жолдардың қызмет ету мерзімін, сарапшылардың бағалауы бойынша, стандарттарға сәйкес 4-5 жыл орнына 8-10 жылға дейін ұзартуға мүмкіндік береді.
Сондай-ақ, орташа жөндеу кезінде гранитті және цементті-құмды бордюрлердің құрылымын ескеру қажет, олардың сапасын арттыру үшін сапалы жұмыс үшін дәл қозғалыс бөлігіне қою керек.
Мысалы, 15 магистральдық көшеде 90 080 п. м. гранитті және цементті-құмды бордюрлер бар, олардың ішінде диагностика нәтижелері бойынша 23 716 п. м. (20 987 п. м. гранитті және 2 729 п. м. цементті-құмды бордюрлер орнатылады) жарамсыз және эстетикалық келбетін жоғалтқан бордюрлер ауыстырылады
Ақауы жоқ үйілген бордюлер тегістеуге жатады. Тегістеу кезінде жол жиектері оларды жолдың қажетті белгісіне теңестіру үшін бөлшектеледі. Осыдан кейін алынған жиектер қайта пайдалануға жатпайтын жарамсыз жиектерді ішінара ауыстыра отырып, сол учаскеге орнатылады.
Алматы қалалық мобилділік басқармасының (ҚМБ) басшысы Сағындық Телібаев гранитті және ұзақ мерзімді борттық тастар ауыстырылмайды, негізінен олар тек қашалады деді.
«Тегістеп қашауу-бұл бөлшектеу және орнату оны қажетті белгіге орнату. Жолды пайдалану кезінде жиектер жиі ығысуы мүмкін. Жол жабындысын мен бордюр арасындағы саңылауларға байланысты жол жиегінде жарықтар пайда болуы мүмкін. Сондықтан сапалы жұмысты қамтамасыз ету үшін асфальтбетон төсемес бұрын бордюрлердің тегіс орналастыру қажет", – деп атап өтті ол.
Орнатылған бордюрлер қандай материалдан жасалған?
Алматы жолдарында бордюрлердің екі түрі қойылған: өте берік гранитті бордюр және цемент-құмды, олардың орташа қызмет ету мерзімі механикалық зақымданусыз 4-5 жылды құрайды. Гранитті бордюрлерді Мемлекеттік сатып алу туралы заңнамаға сәйкес мердігер ұйымдар Күрті аумағынан жеткізушілерден тендерлер арқылы сатып алады.
Цемент-құмды бордюрлер апат салдарынан немесе қар тазалайтын машиналар жұмыс істеп тұрған кезде тезірек жарамсыз болып қалады. Сондықтан Алматының кейбір магистральдық көшелерінде цемент-құм бордюлер гранитке ауыстырылады.
Айта кетерлігі, жөндеу жұмыстары жүріп жатқан әл- Фараби даңғылындағы ұызныды 25 км-ден асатын бордюрдің тек 1 км ғана ауыстырылды. Абай даңғылының бойында қолда бар 18 шақырым жиектің тек 1,5 шақырымы ғана ауыстырылады, ал Тілендиев көшесінде қираған цемент-құм жол жиегі жаңартылды.
Бұдан басқа, 6,9 мыңнан астам метр жаңа бордюр белгіленеді. Олар жаяу жүргіншілердің қауіпсізідігін арттыру аймақтарына қойылады. Ол Швеция, Нидерланды, Ұлыбритания, АҚШ және Канада сияқты елдердің тәжірибесін ескере отырып, Vision Zero жол қозғалысы қауіпсіздігін арттыру және ЖКО азайту жөніндегі халықаралық бағдарлама аясында жүзеге асырылады.